![Forum Forum na różne tematy Strona Główna](http://img218.imageshack.us/img218/5919/baner1dv.png) |
Forum na różne tematy Zapraszam do rejestracji i pisania
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siara
Administrator
![Administrator Administrator](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/admin.gif)
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków - Borek Fałęcki
|
Wysłany: Wto 14:42, 29 Lis 2005 Temat postu: Mercedes klasy S czyli "Luksus na nowo" |
|
|
Właśnie mija 7 lat od rozpoczęcia produkcji tej generacji i po niemal 485 tysiącach sprzedanych sztuk nadszedł czas na nowe. Luksusowa limuzyna pojawi się w salonach jesienią 2005 r.
Nowa Klasa S, flagowy model Mercedesa, oferuje wiele innowacji technicznych. Pionierskie rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa i wyjątkowy komfort limuzyny to czynniki, które niezmiennie wyróżniają Klasę S. Nowy model wyznacza również standardy w zakresie dynamiki jazdy: płynność prowadzenia w połączeniu z ofertą nowych, mocniejszych silników gwarantują użytkownikom jeszcze większą przyjemność z jazdy.
Już od ponad pięćdziesięciu lat litera "S" w systemie oznaczeń Mercedesa symbolizuje pojazdy najbardziej zaawansowane technologicznie i o najwyższej jakości. Nowa Klasa S nie tylko kontynuuje tę tradycję, ale także nadaje jej nowego znaczenia. Najnowszy model, dzięki pionierskim rozwiązaniom zwiększającym poziom bezpieczeństwa, komfortu i walorów użytkowych, wyznacza nowe trendy w zakresie technologii i podobnie jak jej poprzedniczka ma szanse wpłynąć na rozwój przemysłu samochodowego. Potęgę, elegancję i pewność siebie nowej Klasy S podkreśla również jej stylistyka.
Bezpieczeństwo: radarowy Brake Assist i PRE-SAFE najnowszej generacji
W dziedzinie bezpieczeństwa Mercedes-Benz prześciga sam siebie proponując użytkownikom układ zapobiegania wypadkom Brake Assist PLUS. Urządzenie wyposażone jest w radar, który rejestruje położenie pojazdów znajdujących się przed nami i ostrzega kierowcę, jeśli odstęp niebezpiecznie się zmniejszy bądź prędkość, z jaką zbliżamy się do poprzedzającego nas samochodu będzie zbyt duża. W przypadku zagrożenia kolizją Brake Assist PLUS w ułamku sekundy oblicza optymalną siłę hamowania i natychmiast uruchamia wspomaganie tej siły, co znacznie ogranicza ryzyko wypadku. Specjalne, inteligentne światła hamowania o zmiennym natężeniu pulsując ostrzegają jadących z tyłu użytkowników drogi o awaryjnym hamowaniu, co również znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa na drodze.
Poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów wzrasta dzięki połączeniu systemu Brake Assist PLUS z równie nowatorskim układem chroniącym podróżujących o nazwie PRE-SAFE®. System PRE-SAFE® na bieżąco rozpoznaje sytuacje, które potencjalnie mogą doprowadzić do wypadku: w momencie, gdy siła hamowania przekracza ustaloną wartość lub poślizg samochodu staje się nieunikniony, układ napina pasy bezpieczeństwa przednich siedzeń oraz upuszcza powietrze z wielokonturowych foteli, dzięki czemu te w większym stopniu przytrzymują podróżujących. Po raz pierwszy też Mercedes-Benz zintegrował boczne szyby z systemem ochrony kierowcy i pasażerów: w przypadku zagrożenia wypadkiem okna zostają automatycznie zamknięte.
Połączenie nowego systemu Brake Assist PLUS z układem PRE-SAFE® to kolejny krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa podróżujących. Mercedes-Benz jako pierwszy, i jak dotąd jedyny, producent samochodów montuje w swoich pojazdach tak rozbudowany i wszechstronny system bezpieczeństwa, który wkracza do akcji już w momencie zagrożenia kolizją, jeszcze zanim wypadek nastąpi.
Technologia w służbie kierowcy: DISTRONIC PLUS i nowy układ polepszający widoczność w nocy
Brake Assist PLUS jest dostępny w połączeniu z udoskonalonym układem kontroli odległości DISTRONIC PLUS. Urządzenie to wyposażone w radar działa teraz w pełnym zakresie prędkości od zera do 200 km/h, zapewniając kierowcy jeszcze większy komfort jazdy. DISTRONIC PLUS utrzymuje nową S-kę w odpowiedniej odległości od poprzedzającego ją pojazdu i - jeśli to konieczne - automatycznie przyhamowuje pojazd, a następnie ponownie przyspiesza do wymaganej prędkości. Pakiet wyposażenia, obok Brake Assist PLUS i DISTRONIC PLUS, zawiera też nowy układ Parking Assist, wyposażony w czujniki radiolokacyjne. Mają one dłuższy zasięg niż sygnały ultradźwiękowe, dzięki czemu kierowca jest wcześniej ostrzegany przed możliwym najazdem na przeszkodę podczas parkowania tyłem.
Nowy układ polepszający widoczność w nocy, debiutujący w nowej Klasie S to kolejny wkład Mercedes-Benz w dziedzinę poprawy bezpieczeństwa. Urządzenie bazuje na technologii podczerwieni, które jest niewidoczne dla ludzkiego oka, więc nie zagraża oślepieniem pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka. Dwa podczerwone reflektory oświetlają drogę, zwiększając pole widzenia kierowcy do ponad 150 metrów przy włączonych światłach mijania. Umożliwiają w ten sposób znacznie wcześniejsze dostrzeżenie pieszych, rowerzystów, zaparkowanych samochodów czy innych przeszkód na drodze. Zamontowana po wewnętrznej stronie przedniej szyby kamera operująca w podczerwieni zapisuje odbity obraz drogi przed samochodem, a następnie wyświetla go na tablicy rozdzielczej.
Większy, wygodniejszy i jeszcze bardziej luksusowy
Nowy flagowy model Mercedes-Benz urósł w porównaniu ze swoim poprzednikiem. Do dyspozycji są nadwozia o dwóch długościach: 5076 lub 5206 milimetrów - co oznacza, odpowiednio 33 i 43 milimetry więcej niż w poprzedniej Klasie S. Rozstaw kół zwiększono o 70/80 milimetrów do 3035 i 3165 milimetrów odpowiednio w krótszej i dłuższej wersji. Pojazd jest też szerszy o 16 milimetrów i wyższy o kolejne 29 mm od poprzednika.
Nowe wymiary pozwoliły zaprojektować wnętrze samochodu tak, aby każdemu z pasażerów zapewnić komfort najwyższej klasy. Parametry wnętrza, takie jak miejsce na ramiona, czy łokcie, zwiększyły się nawet o 39 milimetrów, podczas gdy miejsca nad głową jest teraz do pięciu milimetrów więcej. Pasażerowie na tylnych fotelach wersji z większym rozstawem kół otrzymują w prezencie, w porównaniu z poprzednim modelem, więcej przestrzeni między fotelami (+ 10 mm) i więcej miejsca na kolana (+ 11 mm). Pojemność bagażnika wzrosła o 60 litrów, do 560 litrów (wg metody pomiaru VDA).
Luksusowe elementy wykonane z drewna egzotycznego pochodzenia, a także chromowane wykończenia, atrakcyjnie profilowane aluminiowe zegary i starannie dobrana kolorystyka charakteryzują niepowtarzalną atmosferę wnętrza. Tablica rozdzielcza o wyszukanej, zataczającej łuki linii, to prawdziwe dzieło sztuki. Kokpit daje podróżującemu nie tylko wyjątkowe poczucie bezpieczeństwa, ale jest również niezwykle przemyślany i praktyczny.
Funkcjonalność i wygoda
O ów harmonijny związek dba też nowa i gruntownie przetestowana koncepcja funkcjonalności urządzeń, oparta na wynikach szeroko zakrojonych badań z dziedziny ergonomii i psychologii percepcji, jak również wynikach sondaży przeprowadzonych w gronie użytkowników Mercedesów na całym świecie.
Główną cechą koncepcji inteligentnej funkcjonalności nowej Klasy S jest szybki dostęp do funkcji szczególnie często używanych. Układ przyrządów przetestowano pod kątem użyteczności: w zależności od preferencji, kierowca może obsługiwać takie urządzenia jak radio, odbiornik telewizyjny, zmieniarkę CD/DVD, telefon czy system nawigacji, albo przy pomocy tradycyjnych przełączników lub przycisków umieszczonych na wielofunkcyjnej kierownicy, bądź za pośrednictwem ulepszonego systemu COMAND. Przełączniki umożliwiające bezpośredni wybór opcji zostały umieszczone w konsoli centralnej w sposób tak ergonomiczny, że kierowca jest w stanie wygodnie się nimi posługiwać, nie odrywając wzroku od drogi. Będący w standardowym wyposażeniu układ automatycznej klimatyzacji można obsługiwać na dwa sposoby: za pośrednictwem systemu COMAND, bądź przy pomocy rzędu ładnie zaprojektowanych przełączników umieszczonych pod wlotami powietrza.
Kierownica i tablica przyrządów to te obszary, gdzie nowa koncepcja funkcjonalności znajduje swój szczególny wyraz. Kierowca znajdzie tu wszelkie ważne informacje. Centralną część tablicy rozdzielczej zajmuje kolorowy ekran najnowszej technologii odznaczający się jasnym, kryształowo czystym obrazem. Dolną część wyświetlacza zajmuje pasek tekstowy, za pomocą którego można zaprogramować, w zależności od wersji wyposażenia, do siedmiu głównych ustawień kontrolujących tryb pracy i działanie poszczególnych funkcji. Aby umożliwić szybki wybór odpowiedniej funkcji, Mercedes-Benz udoskonalił będące w standardowym wyposażeniu wielofunkcyjne koło kierownicy, wyposażając je w zestaw okrągłych, podświetlanych przycisków o pięciu położeniach, które kierowca uruchamia za lekkim naciśnięciem kciuka.
Kolejną nową cechą usprawniającą operowanie funkcjami urządzeń samochodu, jak również umożliwiającą zastosowanie nowoczesnej stylistyki tablicy rozdzielczej, jest DIRECT SELECT - układ elektronicznego sterowania siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC (wyposażenie standardowe modelu), którą kierowca obsługuje za lekkim dotknięciem ładnie zaprojektowanej dźwigni umieszczonej po prawej stronie kolumny kierowniczej. Dzięki tej technologii, inżynierowie Mercedesa mogli zrezygnować z tradycyjnej dźwigni zmiany przełożeń umieszczonej centralnie, co z kolej umożliwiło przeprojektowanie pokrycia tunelu centralnego.
Układ "Cockpit Management and Data System" (Zintegrowany system obsługi) - w skrócie COMAND - również został przeprojektowany i ma obecnie do zaoferowania jeszcze więcej funkcji niż poprzednio. Oprócz znanych już jednostek komputerowego systemu telekomunikacyjnego i nagłaśniającego, rozmaite funkcje pojazdu, których obsługa wymagała uprzednio używania osobnych przełączników, zostały teraz zintegrowane w ramach układu COMAND. Nowy sterownik systemu COMAND, umieszczony na tunelu wału napędowego, stanowi obecnie serce układu. Uruchamia on menu główne i menu pomocnicze, za pomocą których wymagane funkcje są aktywowane. W modelach wyposażonych fabrycznie w telefon, obity materiałem podłokietnik za sterownikiem ukrywa klawiaturę telefonu.
Duży kolorowy wyświetlacz COMAND umieszczono na wysokości zespołu instrumentów na tablicy rozdzielczej; w ten sposób kierowca i siedzący obok niego pasażer mają go wygodnie w polu widzenia. Nowa koncepcja funkcjonalności, modna kolorystyka, wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości - wszystko to także sprawia, że wybór funkcji z menu to czysta wzrokowa przyjemność.
Użytkownicy nowego Mercedesa Klasy S mogą dowolnie ustawiać nowe fotele i dopasowywać je do swoich indywidualnych potrzeb. Elektrycznie sterowane fotele przednie o 16 pozycjach, ze wsparciem w odcinku lędźwiowym, znajdują się liście wyposażenia seryjnego. W opcji oferuje się również fotele luksusowe, ogrzewane i wentylowane, siedzenia wielokonturowe (przednie i tylne) oraz dynamiczne siedzenia wielokonturowe (przednie), których profile siedziska i oparcia dostosowują się do warunków jazdy, tak aby zapewnić jak najlepsze wsparcie boczne podczas jazdy.
Dynamiczne siedzenie wielokonturowe jest dodatkowo wyposażone w oddzielne komory powietrzne umieszczone w oparciu, które można kolejno napompowywać lub opróżniać za dotknięciem przycisku, masując tym sposobem mięśnie pleców dla wygody użytkownika. Intensywność i częstotliwość funkcji masażu można regulować w zakresie czterech stopni intensywności za pomocą systemu COMAND.
Zawieszenie wyposażone standardowo w ulepszony układ pneumatycznego zawieszenia AIRMATIC również przyczynia się w niemałym stopniu do niezrównanej wygody podróżowania nową Klasą S. Przy pomocy przełącznika można zmienić parametry zawieszenia na komfortowe i bardziej sportowe. Przy prędkości powyżej 120 km/h oraz w sportowym trybie pracy, zawieszenie automatycznie obniża się do 20 milimetrów w celu jeszcze większego podniesienia parametrów prowadzenia, aerodynamiki i zużycia paliwa.
Układ aktywnej kontroli zawieszenia nadwozia Active Body Control (dostępny w opcji, w standardowym wyposażeniu modelu S 600), stanowi kolejny milowy krok w inżynierii zawieszenia, którą jeszcze udoskonalono na potrzeby nowej Klasy S.
Układ hamowania nowej generacji pod nazwą ADAPTIVE BRAKE oferuje dodatkowe możliwości, wspomagając kierowcę prowadzącego pojazd poruszający się w dół zbocza, bądź też skracając drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Hamulec ręczny jest po raz pierwszy wspomagany elektrycznie - aby go uruchomić wystarczy tylko nacisnąć przycisk, natomiast zwolnienie hamulca następuje automatycznie w chwili ruszania.
Osiągi: ponad 26 procent więcej mocy wyciśniętej z nowego silnika V8
Trzy spośród czterech silników dostępnych w nowej Klasie S to nowe konstrukcje Mercedes-Benz. Generują do 26 procent więcej mocy i do 15 procent wyższy moment obrotowy. Oprócz 3.5-litrowego silnika V6 o mocy 200 kW/272 KM, w ofercie znajdzie się, już od debiutu rynkowego jesienią 2005 r., nowa ośmiocylindrowa jednostka o mocy 285 kW/388 KM i potężnym momencie obrotowym w wysokości 530 Nm dostępnym już przy 2800 obr./min. Wyposażona w ten motor S 500 przyśpiesza od zera do setki w zaledwie 5,4 sekundy.
Począwszy od pierwszego kwartału 2006 r., Mercedes-Benz rozszerzy gamę silników montowanych w samochodach Klasy S o nowy silnik V6 CDI, standardowo wyposażony na niektórych rynkach w filtr cząstek stałych. Jednostka ta, zbudowana w technologii bezpośredniego wtrysku paliwa, osiąga moc 170 kW/231 KM, generując 540 Nm momentu obrotowego przy obrotach rzędu 1600 obr./min. Osiągi nowego S 320 CDI o 13 procent przewyższają moc poprzednika, którego moment obrotowy był niższy o osiem procent.
Moc silnika dwunastocylindrowego będącego na wyposażeniu flagowego S 600 (dostępny w pierwszym kwartale 2006 r.) wzrosła do 380 kW/517 KM, podczas gdy moment obrotowy zwiększył się o niecałe 4 procent osiągając imponujące 830 Nm przy 1900 obr./min.
Silniki V6 i V8 w nowej Klasie S standardowo współpracują z niepowtarzalną siedmioprzekładniową automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC.
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
todiero
Przezwykły gościu
![Przezwykły gościu Przezwykły gościu](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/0.gif)
Dołączył: 08 Cze 2021
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:41, 08 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Fajny wóz. Polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilverSnow/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|